אומנות המעקב

מחלות קרוהן וקוליטיס מתאפיינות בדינאמיות בחומרת הדלקת. זו מושפעת מפרמטרים רבים המשתנים כל העת. במרבית השינויים הללו לא ניתן להרגיש אלא באמצעות מעקב הכולל בדיקות תקופתיות.

על המעקב לכלול בדיקות של בריאותו הכללית של החולה ולא להתמקד רק בדלקת עצמה.  זאת בשל ההשפעה הדו כיוונית של המחלה על הבריאות הכוללת ולהיפך.

בפרק זה אפרט את דרכי המעקב השונות אחר מצבנו הבריאותי, ואראה כיצד יכול החולה לתרום בעצמו להשלמת התמונה הכוללת, בעזרת מעקב עצמאי אחר הפרמטרים השונים. הסבר על פענוח בדיקות הדם והצגת הבדיקות הקונבנציונאליות השונות ישלים את הנושא. על החולה להקנות לעצמו ידע על מגוון דרכי המעקב, על הבדיקות השונות ומטרתן, כדי שבבוא העת לא יחשוש מפניהן, ויוכל לבחור את סוג הבדיקה הנכונה והעיתוי המתאים לביצועה.

 

"אם אתה מכיר את אויביך ומכיר את עצמך לא תיפגע במאה קרבות, אם אתה לא מכיר את אויביך אך כן מכיר את עצמך אחד תנצח אחד תפסיד, אם אתה לא מכיר את אויביך וגם לא מכיר את עצמך אתה תיפגע בכל קרב...", סון צו, "אמנות המלחמה" * [i].


* הספר "אמנות המלחמה" של סון צו נכתב ככל הנראה במאה השלישית לפני הספירה. הוא נודע כאחד מהספרים המשפיעים ביותר על האסטרטגיה הצבאית, וכיום אף משפיע על תחומים נוספים הקשורים לניהול אסטרטגיה וקבלת החלטות.

 



[i] סון צו, "אמנות המלחמה".  http://en.wikipedia.org/wiki/The_art_of_war

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.