מעקב וטיפול


נכון להיום אין מרפא למחלות קרוהן וקוליטיס. התרופות הקיימות אינן מרפאות את המחלות אלא רק מדכאות אותן. כל טיפול תרופתי משפיע באופן שונה על חולים שונים בדרגות שונות של המחלה. ערפול זה הופך את הטיפול במחלה למורכב, ולא אחת מחייב את החולה לקבל בעצמו (ובהתייעצות עם הרופא) החלטות המשפיעות באופן ישיר על מצבו. כדי לקבל החלטות נכונות נדרש ידע על אופי הטיפול או הבדיקה, וכן בקיאות בכל הפרמטרים המרכיבים את מצבו הגופני והנפשי של החולה, לאורך זמן.

החולה אשר נאלץ להשקיע את מרבית כוחותיו בהתמודדות עם המחלה, נדרש לגייס אנרגיות נוספות להשקעה בבדיקות ובטיפולים. הבנה של מטרת הבדיקות והטיפולים עשויה להגביר את המוטיבציה לבצעם.

בחירת הטיפול המתאים לכל חולה מושתתת על בקיאות במטרת הטיפולים, וכן על מעקב תדיר אחר מצבה, הנותן תמונה מדויקת ככל האפשר על מצבו הרפואי של החולה.

פרק זה סוקר במשותף את דרכי הטיפול והמעקב במחלות קרוהן וקוליטיס הכוללות שיטות מעקב רפואיות ועצמאיות וגישות טיפול קונבנציונאליות ואלטרנטיביות. מטרת הפרק היא להקנות לחולה מידע שיסייע בקבלת החלטות בנוגע לאופן המעקב אחר מחלתו ושיטת הטיפול בה. 

תגובה 1:

  1. שימוש בפלוטין (תרופה ממשפחת הפרוזאק) במינון מינימלי של 20MG ליום היתה הדבר היחידי שגרם להרגעת המערכת. אחרי התנסות בשיטת פאולה, נטורופתיה, רפלקסולוגיה, ביופידבק הכל ברצינות ובהתמדה, זה הדבר היחידי שנתן תוצאות חד משמעיות. ברור שבנוסף שמירה על תזונה בריאה ומתאימה לי אישית (דווקא מזון בריאות עם סיבים לרוב) ופילאטיס.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.